Pár receptů pro děti trpící alergií
Schéma hypoalergenní výživy kojenců od 6. měsíce do konce prvního roku života
Lidské tělo obsahuje velké množství vody. Tělo dospělého člověka je více než z jedné poloviny tvořeno vodou, u dětí jsou to více než dvě třetiny. Voda je životně důležitá jako hlavní složka krve, umožňuje transport stavebních látek a energie k buňkám. Má-li tělo nedostatek tekutin, snaží se ledviny vodou šetřit. Následkem toho je pak jejich nedostatečná funkce.
Vývojové období batolete trvá od jednoho roku do tří let věku dítěte. Jak toto období prožívá matka?
Mít doma batole znamená i pro tatínky mnoho životních změn a také úkolů. Krom toho, že se s mnoha případech zvyšuje angažovanost otce v jeho zaměstnání, zvyšují se i nároky,pokud tomu tak nebylo už dříve, na tatínkovu angažovanost v péči o jeho stále čipernější dítě.
Řada malých dětí si osvojí nějaké zlozvyky, například cucání palce, tlučení hlavou o zeď nebo zadržování dechu. Mohou být prostředkem, k němuž se dítě uchyluje, když se zlobí, je zklamané, nudí se nebo potřebuje-li prostě utěšovat.Není to nic neobvyklého a zlozvyky obvykle dítě nijak nepoškozují, rodiče jsou však jimi velmi často znepokojeni. Většina dětí se jich zhruba do 4 let nepozorovaně zbaví, někdy to ale může být obtížnější.
Asi kolem 18 měsíců si dítě začně uvědomovat, že je samostatná osoba. Začne se nazývat jménem a bude si rádo prohlížet svoje fotografie. Od této chvíle bude chtít stále více rozhodovat o svém životě a prosazovat svá přání a svou osobost. Můžete mu pomoci posilovat tento rašící smysl pro vlastní identitu i chuť dělat si všechno samo.
Brzy poznáte osobitý temperament svého dítěte. Miminko může být tiché a \"hodné\", nebo může hodně plakat a být těžko k utišení. Tyto vlastnosti obvykle přetrvávají, i když dítě vyrůstá, osobnost se však utváří také tím, s čím se dítě ve svém životě setká a jak se k němu chovají ostatní lidé - zvláště rodina. Tím, že budete od samého počátku dávat dítěti najevo, jak je pro vás jedinečné, pomůžete mu, aby ve společnosti jednalo s jistotou a sebedůvěrou. Budete-li s dítětem jednat jako s jedincem, který má svá vlastní přání a nározy, získá tím sebevědomí. Mohou se vyskytnout situace, kdy bude zájem dítěte o nějakou činnost větší než jeho schopnosti, a budete potřebovat všechen svůj takt, abyste dítěti pomohli a nevzbudili v něm dojem, že děláte něco za něj. Jestliže se však dokážete vcítit do situace dítěte a pochopíte je, budou jeho předškolní léta dobou radosti a objevů jak pro ně, tak pro vás.
Vývoj každého dítěte probíhá jinak, každé dítě si určitou dovednost osvojí v jiném věku. Protože však jednotlivé dovednosti na sebe navazují a zvládnutí jedné činnosti je předpokladem pro zvládnutí jiné činnosti, osvojují si tyto dovednosti obvykle ve stejném pořadí. V následující tabulce uvádíme přehled pohybového vývoje, vývoje manuální zručnosti, sluchu, zraku a řeči i sociálního chování a her obvyklých pro určitý věk.
Je-li dítě zdravé a spokojené, chová se obvykle přijatelně. Někdy však může mít svůj špatný den, někdy chce také vyzkoušet svoje i vaše možnosti, chce vědět, kam až může zajít. Zlobení je také způsob, jak upoutat vaši pozornost. Největší potíže obvykle nestávají ve třetím roce života - tehdy často přicházejí slzy a zlostné scény.
záznamy 111-120 (131)
<- | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ->